Usklađivanje registrovanih ponuđača sa novim Zakonom o javnim nabavkama do 1. jula 2020. godine

Usklađivanje registrovanih ponuđača sa novim Zakonom o javnim nabavkama do 1. jula 2020. godine

11. jun 2020.

Narodna skupština Republike Srbije 23. decembra 2019. godine usvojila je novi Zakon o javnim nabavkama (dalje: Zakon), koji u najvećem delu svojih odredbi počinje da se primenjuje 01. jula 2020. godine.

Elektronsko podnošenje ponuda

Nova zakonska rešenja uvode značajno smanjenje i pojednostavljivanje postupaka u oblasti javne nabavke, pre svega uvođenjem elektronskog načina podnošenja ponuda na novom Portalu javnih nabavki, čime se obezbeđuje smanjenje administrativnog opterećenja i na strani naručioca i na strani ponuđača, a naročito smanjenje troškova učešća u postupcima javne nabavke malim i srednjim preduzećima, koji možda ne raspolažu odgovarajućim administrativnim i stručnim kapacitetima.

Elektronsko podnošenje ponuda podrazumeva podnošenje i prijava za učešće, elektronskih kataloga, kao i mogućnost za naručioca da u postupku javne nabavke, u slučajevima kada se koriste elektronska sredstva, zahteva ili dozvoli da se ponude podnose u formi elektronskog kataloga ili da ponude sadrže elektronski katalog.

U tom smislu predloženim Zakonom o javnim nabavkama Republika Srbija usklađuje se sa zahtevima iz direktiva Evropske unije.

Obaveza usklađivanja ponuđača sa novim zakonom

Još jedna novina je i član 111. Zakona koji propisuje razloge usled kojih naručilac može isključiti privrednog subjekta iz postupka nabavke, te su pravna lica registrovana u Registru ponuđača pri Agenciji za privredne registre u obavezi da do 1. jula 2020. godine podnesu zahtev za izdavanje potvrde o nepostojanju osnova za isključenje iz postupka javne nabavke.

Zahtev za izdavanje potvrde o nepostojanju osnova za isključenje iz postupka javne nabavke podnosi registrovani zastupnik pravnog lica ili lice ovlašćeno od strane zastupnika za podnošenje zahteva. Uz zahtev se prilažu potvrde o neosuđivanosti izdate od strane nadležnih sudova, kao i potvrde nadležnih poreskih organa o izmirenju poreskih obaveza, a kojima se dokazuje nepostojanje razloga za isključenje.

Pravna lica  registrovana u Registru ponuđača, koji do 1. jula 2020. godine, ne dostave navedena dokumenta, biće brisana iz Registra ponuđača po službenoj dužnosti.

Uredba o primeni rokova u upravnim postupcima za vreme vanrednog stanja koja predviđa produženje rokova koji su istekli tokom vanrednog stanja, ne odnosi se na obavezu ponuđača da podnesu zahteve do 1. jula.

Svakako, predviđeni rok do 1. jula 2020. godine ne isključuje mogućnost da ponuđači podnesu zahtev za ponovni upis u Registar ponuđača čak i posle tog roka, sa istom dokumentacijom i dokazom o uplati odgovarajuće naknade.

Javne nabavke započete pre primene novog Zakona

Postupci javnih nabavki koji su započeti pre početka primene Zakona (pre 1.7.2020. godine) okončaće se po propisima po kojima su započeti, a isti propisi će se primenjivati i na postupke zaštite prava ponuđača. U svim takvim slučajevima status registrovanog ponuđača, posle 1.7.2020. godine, dokazuje se potvrdom registratora Registra ponuđača da je ponuđač registrovan u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama a što će biti moguće utvrditi i uvidom na internet strani APR-a.

UPDATE:

Agencija za privredne registre je 1. jula 2020. godine objavila obaveštenje za ponuđače koji nisu podneli zahtev za izdavanje potvrde o nepostojanju osnova za isključenje iz postupka javnih nabavki, da će od 6. jula 2020. APR pribavljati potrebnu dokumentaciju po službenoj dužnosti, a ponuđači su obavezni da APR-u podnesu zahtev, kao i dokaz o plaćenoj taksi.

Ovaj članak je isključivo informativne prirode i ne predstavlja pravni savet. Ukoliko su Vam potrebne dodatne informacije, budite slobodni da nas kontaktirate.