Dostavljanje pojedinih akata u izvršnom postupku moguće i elektronskim putem
25. maj 2021.U cilju digitalizacije pravosuđa doneti su pravilnici kojima će se ubrzati izvršni postupci, olakšati podnošenje predloga za izvršenje, komunikacija između stranaka i suda, ali i javnih izvršitelja i drugih organa.
Konkretno, u Službenom glasniku RS br. 30/2021 od dana 26.03.2021. godine objavljeni su:
- Pravilnik o načinu podnošenja predloga za izvršenje na osnovu izvršne ili verodostojne isprave u elektronskom obliku i
- Pravilnik o dostavljanju elektronskim putem između javnog izvršitelja i drugih organa.
Oba pravilnika stupila su na snagu 3. aprila 2021. godine.
Podnošenje predloga za izvršenje u elektronskom obliku
Pravilnikom o načinu podnošenja predloga za izvršenje na osnovu izvršne ili verodostojne isprave u elektronskom obliku uređen je način podnošenja predloga za izvršenje u elektronskom obliku pravosudnom korisniku, kao i uslovi za pristupanje i registracija korisnika Informacionog sistema ministarstva nadležnog za pravosuđe.
Pravosudnim korisnikom se smatra sud ili javni izvršitelj kome se podnosi predlog za izvršenje preko Informacionog sistema.
Uslov za korišćenje Informacionog sistema je sprovođenje postupka prethodne registracije i autentifikacije kvalifikovanim sertifikatom za elektronsko potpisivanje. Stoga korisnik Informacionog sistema, pored minimalnih tehničkih uslova za korišćenje Informacionog sistema, mora da obezbedi i kvalifikovani sertifikat za elektronski potpis, odnosno elektronski pečat.
Informacioni sistem po prijemu predloga za izvršenje, izvršne ili verodostojne isprave i drugih priloga, automatski izdaje potvrdu o prijemu predloga za izvršenje sa referentnim brojem, uz označenje datuma i vremena prijema, koju elektronskim putem bez odlaganja dostavlja stranci.
Pravosudni korisnik posle prijema predloga za izvršenje zavodi i dodeljuje broj predmeta sudske ili javnoizvršiteljske evidencije, o čemu stranka dobija potvrdu preko Informacionog sistema.
Dostavljanje elektronskim putem između javnog izvršitelja i drugih organa
Pravilnikom o dostavljanju elektronskim putem između javnog izvršitelja i drugih organa uređeno je dostavljanje elektronskim putem akata i pismena između javnog izvršitelja i drugih organa.
Javni izvršitelj može elektronskim putem dostaviti drugom organu akte i pismena. Ovo dostavljanje se vrši preko aplikacije koju obezbeđuje ministarstvo nadležno za pravosuđe.
Ako je dostavljanje izvršeno na ovaj način, potvrdu o prijemu elektronskog dokumenta, odnosno potvrdu o elektronskoj dostavi, izdaje ministarstvo u skladu sa zakonom koji uređuje elektronsku dostavu.
Ovaj članak je isključivo informativne prirode i ne predstavlja pravni savet. Ukoliko su Vam potrebne dodatne informacije, budite slobodni da nas kontaktirate.